06:12

1404/09/19

لوگو سایت خبری جاوید

مجله اینترنتی جاوید

تهدید ایرانسل به مشتریان خود،قطعی اینترنت و آب و برق!

ایرانسل در حالی خواستار افزایش 70 درصدی تعرفه اینترنت است که مشترکان هم‌ اکنون با اینترنتی کند، پرهزینه و همراه با قطعی‌های مکرر دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به‌جای عذرخواهی و بهبود کیفیت، اپراتورها مردم را تهدید به گرانی و قطعی اینترنت می‌کنند، آن هم اینترنتی که به خودی خود قطع است و متاسفانه ضعف نظارت هم این بی‌مسئولیتی را تشدید کرده است.

تهدید ایرانسل به مشتریان خود،قطعی اینترنت و آب و برق!

قطعی اینترنت و تهدید ایرانسل به مشتریان

تهدید ایرانسل،در نشست خبری روز گذشته، مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه «تعرفه‌ها سالها است تغییری نکرده» اعلام کرد اپراتورهای تلفن همراه طی نامه‌ای به دولت خواستار افزایش 70 درصدی قیمت بسته‌های اینترنت شده‌اند. او هشدار داد در صورت عدم اصلاح تعرفه‌ها، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها متوقف شده و «باید منتظر قطعی روزانه اینترنت، مشابه قطعی برق» باشیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مشترکان در ماه‌های اخیر از کیفیت پایین اینترنت، سرعت بسیار کند، قطعی‌های مکرر، هزینه‌های سنگین خرید بسته‌ها و همچنین هزینه‌های اضافی برای استفاده از فیلترشکن‌ها به شدت گلایه‌مند هستند. از سوی دیگر، با وجود قطعی روزانه چندساعته برق، شرایط ارتباطی برای مردم به مراتب سخت‌تر شده است.

همچنین این وضعیت از بعد از جنگ 12 روزه به مراتب بدتر شده است و وضعیت اینترنت کشور دچار اختلال شدید شده و اپراتورهای بزرگ کشور همراه اول، ایرانسل و رایتل با مشکلاتی نظیر قطع ناگهانی خطوط و تماس‌ های صوتی، عدم ارسال و دریافت پیامک، افت کیفیت مکالمه و اینترنت همراه، مواجه شده اند.

این درحالی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیران اپراتورها تاکنون هیچ توضیح روشنی ارائه نکرده‌اند.

با این وجود، شرکت ایرانسل و سایر اپراتورها نه تنها بابت وضعیت موجود از مردم عذرخواهی نکرده‌اند، بلکه با لحنی تهدیدآمیز از احتمال افزایش شدید تعرفه‌ها و قطعی برنامه ریزی شده اینترنت سخن می‌گویند؛ رفتاری که به گفته کارشناسان، نه شفافیت دارد، نه پاسخگویی و نه در راستای حمایت از حقوق مشترکان است.

در شرایطی که اپراتورها باید با بهبود کیفیت خدمات و ارتقای زیرساخت‌ها اعتماد از دست رفته کاربران را جلب کنند، عملاً فشار بیشتری بر دوش مردم گذاشته‌اند. منتقدان می‌گویند این رویه نشان می‌دهد نظام نظارت و حسابرسی شفافی بر عملکرد اپراتورها وجود ندارد و هر اپراتور می‌تواند بدون پاسخگویی کافی تعرفه‌ها را افزایش دهد و مردم را با تهدید مواجه کند و خودسرانه عمل کند و از سوی دیگر سازمان ها و نهادهای نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی هم اقدامی نکنند.

در حالی که در بسیاری از کشورها، اپراتورها در شرایط بحران اقتصادی یا افت کیفیت خدمات با ارائه تخفیف و طرح‌های حمایتی سعی در حفظ مشترکان دارند، در ایران کاربران نه تنها از چنین حمایتی بی‌بهره‌اند، بلکه باید بار ناکارآمدی و ضعف مدیریت در حوزه ارتباطات را هم بر دوش بکشند.

تهدید ایرانسل به مشتریان خود،قطعی اینترنت و آب و برق!
تهدید ایرانسل به مشتریان خود،قطعی اینترنت و آب و برق!
تهدید ایرانسل به مشتریان خود،قطعی اینترنت و آب و برق!

این مطلب در واحد مجله علمی آموزشی جاوید به رشته تحریر در آمده و شامل قانون کپی رایت
میباشد استفاده از این مطلب چه به صورت رونوشت یا استفاده جزئی و یا موردی فقط با ذکر منبع مجاز میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *