07:04

1404/09/19

لوگو سایت خبری جاوید

مجله اینترنتی جاوید

محتوای تبلیغاتی به‌زودی با هوش مصنوعی جایگزین می‌شوند

هادی شریفی در پنل نقش فناوری‌های نوین در صنایع خلاق: ابزارهای ملی و جهانی در توسعه صنایع خلاق با اشاره به اهمیت محتوای دیجیتال در کشور گفت: از آغاز فعالیت ما بیش از ۱۲ سال می‌گذرد. این مجموعه فعالیت خود را از حوزه تبلیغات موبایلی آغاز کرد و به‌تدریج توسعه یافت. در حال حاضر، ۱۴ جایگاه تبلیغاتی فعال در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف داریم و تقریباً بیشتر پلتفرم‌ها در دوره‌های مختلف تبلیغات آنلاین خود را از طریق پلتفرم ما انجام داده‌اند.

محتوای تبلیغاتی به‌زودی با هوش مصنوعی جایگزین می‌شوند

هوش مصنوعی تمام محتوای تبلیغاتی را دربر می‌گیرد

محتوای تبلیغاتی با هوش مصنوعی،وی با اشاره به گستره همکاری‌های این شرکت افزود: در حال حاضر با پلتفرم‌های مطرح و سایر اپلیکیشن‌های پرمخاطب همکاری داریم. این پلتفرم‌ها طی دو تا سه سال گذشته، تبلیغات را به‌عنوان بخشی از مدل اقتصادی خود پذیرفته‌اند و جایگاه‌های تبلیغاتی جدیدی به ساختارشان افزوده‌اند.

شریفی گفت: بر اساس گزارش سالانه‌ای که اواخر شهریور منتشر کردیم، ما در این شرکت توانستیم به رکورد ۲.۵ میلیارد ایمپرشن (تعداد دفعاتی که یک اگهی روی صفحه کاربر نمایش داده شده است ) تبلیغاتی در روز برسد. امیدواریم اگر مشکلاتی مانند قطعی اینترنت یا بحران‌های پیش‌بینی‌ناپذیر رخ ندهد، این روند رشد ادامه پیدا کند.

وی با تأکید بر اهمیت پایداری زیرساخت‌ها در حوزه تبلیغات آنلاین افزود: تبلیغات دیجیتال در حال گذار از مدل‌های انبوه به مدل‌های شخصی‌ سازی‌شده است. با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، هر کاربر تبلیغی متناسب با رفتار و علایق خود مشاهده خواهد کرد. در این شرایط، کوچکترین اختلال در زیرساخت اینترنت به‌صورت مستقیم در نمودارهای عملکرد ما منعکس می‌شود، حتی در ساعاتی که کاربر عادی متوجه مشکل نیست.

شریفی با اشاره به آینده فناوری‌های نوین در تبلیغات گفت: به‌ روشنی مشخص است که هوش مصنوعی طی دو سال آینده بخش بزرگی از کسب‌وکارها را دگرگون خواهد کرد. در این پلتفرم و کافه‌بازار اخیراً «هکاتونی» برگزار کردیم تا فرایند «AI Adoption» را در تیم‌های خود گسترش دهیم. در صنایع خلاق نیز اگر شرکت‌ها و حتی افراد عادی هوش مصنوعی را جدی نگیرند و تیم‌هایشان را با آن تطبیق ندهند، در آینده‌ای نزدیک بسیاری از مشاغل و فعالیت‌های فعلی از میان خواهند رفت.

وی افزود: به نظر من، تولید محتوا یکی از نخستین حوزه‌هایی است که به‌ طور کامل تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار می‌گیرد. حدود ۹۰ درصد از فرایندهای تولید محتوا در آینده نزدیک توسط هوش مصنوعی انجام خواهد شد. همین حالا تولید تیزرهای تبلیغاتی و حتی زیرنویس فیلم‌ها به‌صورت خودکار و هوشمند تولید می‌شود.

شریفی تأکید کرد: پایداری زیر ساخت‌ها و نگاه جدی به فناوری‌های نوین، کلید بقای کسب‌وکارها در دوران جدید است؛ دورانی که در آن محتوا و تبلیغات بدون بهره‌گیری از هوش مصنوعی، عملاً شانسی برای بقا نخواهند داشت.

مدیرعامل این شرکت، اظهار کرد: در حال حاضر تولید سریال‌ها و تیزرهای تبلیغاتی به‌راحتی توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌کنم در ماه‌های آینده، تولید فیلم و سریال نیز به این روند افزوده شود.

شریفی خاطرنشان کرد: همان‌ طور که نسل‌های گذشته به‌تدریج با فناوری‌هایی مانند کارت بانکی و گوشی هوشمند سازگار شدند، امروز نیز فعالان صنایع خلاق باید بپذیرند که بدون ورود جدی به حوزه‌های نوین به‌ویژه هوش مصنوعی، به‌تدریج از رقابت جهانی خارج می‌شوند.


این مطلب در واحد مجله علمی آموزشی جاوید به رشته تحریر در آمده و شامل قانون کپی رایت
میباشد استفاده از این مطلب چه به صورت رونوشت یا استفاده جزئی و یا موردی فقط با ذکر منبع مجاز میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *